Què és incapacitació?
març 11, 2014

La missió de la Fundació

Vivamus posuere dui in congue fringilla elemen tum eleifend ligula quis nulla.

Lorem ipsum dolor sit amet sapien leo ac augue nec tincidunt vehicula, dui lectus, pellentesque auctor velit. Mauris in wisi. Aenean ac sapien. Cras ut erat. Nulla nec elementum vitae, vulputate aliquam euismod quam interdum.

Ut eget quam molestie justo at nibh lacus, euismod purus eu sem sit amet pede. In accumsan orci. Proin aliquam enim ut leo. In hac habitasse platea dictumst. Duis neque ac erat. Integer eros vulputate at, bibendum vel, wisi. Mauris eros diam magna neque, fringilla et, erat. Sed eros. Mauris aliquet quis, justo. Vivamus posuere dui. In congue fringilla id, elementum eleifend, ligula. Ut eget magna. Donec tempus nulla. Aliquam gravida eros sagittis malesuada. Donec nonummy, mi. Donec in faucibus ligula. Ut sit amet, sodales dui at metus.

Nunc dictum, metus non accumsan congue, felis ex consequat lectus, vitae euismod leo lectus vel diam. Aliquam ullamcorper, nisi id lacinia tincidunt, elit amet. Aenean sed tempor felis! Nam laoreet dui at libero finibus interdum! Maecenas diam velit, molestie vitae fringilla ultricies, ultrices eu tortor? Vivamus metus.

Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Integer tempor id metus et tincidunt. Vestibulum pellentesque non massa a fringilla. Mauris aliquet tortor sed ex dignissim venenatis.

Tempor auctor, ante ipsum consectetuer at, viverra accumsan, libero odio a dolor tellus vulputate leo sed ante. Vestibulum ante pellentesque quis, pellentesque sagittis vel, consequat wisi. Proin posuere. Quisque at nulla. Maecenas eleifend mauris rhoncus suscipit. Suspendisse nulla dictum accumsan sed, euismod pede, nec dui. Morbi placerat vehicula neque. Praesent in vestibulum sed, vestibulum id, elit. Aenean mollis orci. Nullam justo facilisis pharetra. Suspendisse sed dolor sit amet dignissim massa. Duis mauris consequat sapien mauris vehicula ut, consectetuer adipiscing eget, bibendum pede. Vestibulum semper convallis. Praesent elit aliquet at, vehicula elit consequat auctor non, arcu. In vitae ante.

La creació d’una fundació tutelar es sustenta sobre la base legal que estableix l’article 18.2 de la Llei 15/2004 del 3 de novembre, qualificada d’incapacitació i organismes tutelars, que estableix que també poden assumir el càrrec de tutor les persones jurídiques sense ànim de lucre que tinguin per objecte la protecció dels menors i dels emancipats i estiguin acreditades pel Govern. Aquesta acreditació s’instrumenta mitjançant l’acord del Govern del 25 de juliol del 2007, en què es va aprovar la participació com a patró fundador de la Fundació Tutelar, juntament amb l’entitat bancària Banca Privada d’Andorra i la Cambra de Notaris.

La Fundació Privada Tutelar del Principat d’Andorra (en endavant Fundació) té com a missió:

1. Protegir les persones incapacitades o en procés d’incapacitació que se li assignin, ja sigui gent gran que ho necessiti, ja sigui persones que pateixin trastorns mentals o persones amb discapacitat que no puguin governar-se, així com els menors en situació d’abandonament o en risc. Les finalitats i l’àmbit d’actuació s’estenen a la protecció i l’atenció a la persona i els seus béns, en els termes que s’estableixi en la corresponent sentència judicial. Es tracta doncs, de la prestació d’un servei d’interès general que té el seu fonament legal en la Llei 15/2004, del 3 de novembre, qualificada d’incapacitació i organismes tutelars.
  2. Demostrar de manera molt clara la solidaritat amb les necessitats i els problemes de les persones incapacitades i les seves famílies, mitjançant suport i ajuda; així com sensibilitzar la societat andorrana per aconseguir la seva implicació i compromís.
  3. Dur a terme les actuacions de la Fundació amb total independència i autonomia, atès que l’interès superior que les guia és la qualitat de vida de la persona atesa i la seva protecció amb respecte i confidencialitat.

L’àmbit d’actuació de la Fundació és el del Principat d’Andorra.